Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği (YL) Yüksek lisans-tezli Programı

Programı Sunan Akademik BirimElektronik ve Haberleşme Mühendisliği (YL)
Program DirektörüProf.Dr. Hafız ALİSOY
Program TürüYüksek lisans-tezli Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiYüksek Lisans
Kazanılan DereceFen Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak ilgili Anabilim Dalında yüksek lisans çalışmasını başarıyla tamamlayan mezunlara Yüksek Lisans diploması verilir.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul Koşulları(1) Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların; bir lisans diplomasına sahip olmaları ve müzik anasanat dalına başvuracak adaylar hariç diğer adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan almış olmaları veya ALES sonucu yerine senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslar arası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. (2) Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’u, (ALES)’den alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’ı toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 65 olması gerekir. En yüksek puandan en küçüğe doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin Tanınmasıİlgili üniversite veya yüksek teknoloji enstitü içindeki başka bir enstitü anabilim dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, ilgili anabilim dalında ilan edilmiş olan yatay geçiş kontenjanına başvurabilir. Yatay geçiş; ilgili anabilim dalı başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile olur.
Mezuniyet Koşulları Bu Yüksek Lisans programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
120 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Bir yüksek lisans tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CC/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıProgramın amacı; (1) Mühendislik tasarım ve analizlerinde modern mühendislik yöntemlerini ve çağdaş bilgi erişim olanaklarını kullanabilme, yorumlama ve sunma becerisi kazandırmak (2) Sürekli gelişime açık, yaratıcı, sorumluluğunu bilen ve etik değerlere sahip olma özelliği kazandırmak (3) Güncel konularda ve evrensel nitelikteki bilimsel çalışmalar ile sanayi ve bilimin gelişmesine katkıda bulunmak, ulusal ve uluslararası nitelikte yayın sayısını artırmak. (4) Üretim ve yönetim problemlerini belirleme, analiz etme ve çözme becerisi kazandırmak (5) Deney tasarlayıp yürütebilme ve sonuçlarını analiz edip yorumlayabilme becerisi kazandırmak. Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Anabilim Dalı Yüksek Lisans programı eğitim planında öğenci, ilk iki yarıyılda ilgili anabilim dalı lisansüstü programında yer alan zorunlu ve seçmeli dersleri alır. Öğrenci ders ve tez aşamasında birer seminer vermek ve bir yüksek lisans tezi hazırlamak zorundadır. Tez konusu ilgili enstitü yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler, danışman öğretim üyeleri tarafından her yarıyıl açılan kredisiz uzmanlık alan dersini alır.
Mezunların Mesleki ProfilleriBölüm mezunları, T.C. Devlet sektörleri ve özel sektördeki ihtiyaç duyan kurumlarda Elektronik ve HaberleşmeMühendisi olarak istihdam edilebilmektedir.
Bir Üst Dereceye GeçişYüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları , İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul edilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun yüksek lisans programında en az 65 puan olması gerekir.

Notlar

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir. Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.

Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 Puan

 Harfli Notu 

 Katsayı 

 Başarı Durumu

 90-100 

  AA

  4.00

 Başarılı

 85-89

  BA

  3.50

 Başarılı

 80-84

  BB

  3.00

 Başarılı

 75-79

  CB

  2.50

 Başarılı

 65-74

  CC

  2.00

 Başarılı

 0-64

  FF

  0

 Başarısız

Eğitim Öğretim Metotları

Eğitim Öğretim Metotları:

Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 

EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Akademik ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve uygun davranma yeterliliği.
2-Analitik, modele dayalı ve deneysel tabanlı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi
3-Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında elde ettikleri bilgi ve çözüm yöntemlerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi.
4-Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında karşılaşılan problemlere yüksek matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi.
5-Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanındaki problemleri tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi.
6-Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi.
7-Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar ile ilgili farkındalık, inceleme, öğrenebilme ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi.
8-Karşılaştığı mesleki problemler için yeni ve özgün yöntemler geliştirme becerisi, sistem veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme ve karar verebilme becerisi.
9-Mühendislik uygulamalarının hukuksal, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
10-Yaptığı çalışmalar ile ilgili süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi.

Müfredat

Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği (YL) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2023-2024 Güz Dönemi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Seçmeli Dersler() 45
LÜ-EHM-22 Biyomedikal Görüntü Analizi 3 0 5
LÜ-EHM-09 Elektromagnetik Kuramda Sayısal Yöntemler 3 0 5
LÜ-EHM-20 Memristör ve Memristif Sistemler 3 0 5
LÜ-EHM-11 Sezim ve Kestirim Kuramı 3 0 5
LÜ-EHM-18 Varyasyonel Hesaplama 3 0 5
Toplam AKTS: 60

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik 3 0 5
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri 0 2 5
Seçmeli 2023-2024 Bahar Dönemi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Seçmeli Dersler() 45
LÜ-EHM-09 Elektromagnetik Kuramda Sayısal Yöntemler 3 0 5
LÜ-EHM-16 Elektromanyetik Uyumluluk 3 0 5
LÜ-EHM-21 Elektronik Aygıt ve Sistemlerin Matematiksel Modelleri 3 0 5
LÜ-EHM-20 Memristör ve Memristif Sistemler 3 0 5
LÜ-EHM-23 Sayısal Filtre Tasarımı 3 0 5
LÜ-EHM-11 Sezim ve Kestirim Kuramı 3 0 5
LÜ-EHM-18 Varyasyonel Hesaplama 3 0 5
Toplam AKTS: 65
Yıllık Toplam AKTS: 125

Tez



2023-2024 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30

2023-2024 Bahar Dönemi
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ TEZ TEZ 0 0 20
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
LÜ-EHM-22 Biyomedikal Görüntü Analizi
#
4555345444
4545345534
5445445334
4354445444
4544455534
4545445535
4535445434
4454554534
LÜ-EHM-09 Elektromagnetik Kuramda Sayısal Yöntemler
#
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
LÜ-EHM-20 Memristör ve Memristif Sistemler
#
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
1333204100
1333204100
1334204100
1334204100
LÜ-EHM-11 Sezim ve Kestirim Kuramı
#
2545555523
2545555523
2545555523
2545555523
2545555523
LÜ-EHM-18 Varyasyonel Hesaplama
#
5544435
5544435
5544435
LÜ-FBE-04 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Bilimsel Etik
#
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
1111111111
LÜ-FBE-02 Yüksek Lisans Semineri
#
3454444534
3454444534
3454444534
3454444534
LÜ-EHM-09 Elektromagnetik Kuramda Sayısal Yöntemler
#
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
5453545
LÜ-EHM-16 Elektromanyetik Uyumluluk
#
4433425
LÜ-EHM-21 Elektronik Aygıt ve Sistemlerin Matematiksel Modelleri
#
3443444423
LÜ-EHM-20 Memristör ve Memristif Sistemler
#
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
1334204100
LÜ-EHM-23 Sayısal Filtre Tasarımı
#
0132232100
1142403330
0344511100
0525124302
0433235102
LÜ-EHM-11 Sezim ve Kestirim Kuramı
#
2545555523
2545555523
2545555523
2545555523
2545555523
LÜ-EHM-18 Varyasyonel Hesaplama
#
5544435
5544435
5544435
LÜ TEZ TEZ
#
3121431204
3121431204
3121431204
3121431204
LÜ-FBE-01 Uzmanlık Alan Dersi
#
1111541
1111541
1111541
1111541
LÜ TEZ TEZ
#
3121431204
3212432114
3333144314
3433234313